In VIOLA VERITAS

(EN). It is written Pantone 18-3838, we read Ultraviolet: purple beyond purple. The Zen of colors is fascinating and seductive.

It is called Ultraviolet, it is an intense purple, cold, sometimes metallic. Pantone has placed it among the cult colors of 2018. Fruit of the fusion between red and blue, Ultraviolet tunes the opposites and puts them in harmony.

The exuberance of the red is mitigated by the calm of the blue, the phlegm of the second finds strength in the fervor of the first. It is therefore a nuance in which contrasts and opposites find their balance, in a sort of Yin and Yang of the color palette.

Purple is a demanding, decisive color, at times almost esoteric, not suitable for the faint of heart. But it is also the color of introspection, of the most authentic self, of those who are constantly searching for balance in the midst of chaos. It is the nuance that most stimulates imagination and creativity, the one that helps us to unveil the most intimate and hidden side of us. It is the spiritual guru of colors.

Bewitching, magnetic, absolute, visceral, wearing something purple makes us immediately appear more seductive and fascinating. It increases our empathy, that is the ability to vibrate on the same wavelength of what surrounds us, and therefore to be more effective in our actions.

It is a transversal nuance, it gives to all, but it requires a good dose of courage and savoir-faire to be carried, after all it is a catalyst of glances.

Photo:  courtesy vogue.com


(IT). Si scrive Pantone 18-3838 , si legge Ultraviolet: il viola oltre il viola. Fascinoso e seduttivo è lo Zen dei colori.

Si chiama Ultraviolet, si tratta di un viola intenso, freddo, a tratti metallico. Pantone l’ha inserito tra i colori cult del 2018. Frutto della fusione tra il rosso e il blu, Ultraviolet accorda gli opposti e li mette in armonia.

L’esuberanza del rosso è mitigata dalla calma del blu, la flemma del secondo trova vigore nel fervore del primo. Si tratta quindi di una sfumatura in cui i contrasti e gli opposti trovano un loro equilibrio, in una sorta di Yin e Yang della palette cromatica.

Il viola è un colore impegnativo, deciso, a tratti quasi esoterico, non adatto ai deboli di cuore. Ma è anche il colore dell’introspezione, del sé più autentico, di chi è alla perenne ricerca di equilibrio in mezzo al caos. È la nuance che più stimola la fantasia e la creatività, quella che ci aiuta a svelare il lato più intimo e nascosto di noi. È il guru spirituale dei colori.

Ammaliante, magnetico, assoluto, viscerale, indossare qualcosa di viola ci fa apparire subito più seduttivi e affascinanti. Aumenta la nostra empatia, cioè la capacità di vibrare sulla stessa lunghezza d’onda di ciò che ci circonda, e quindi di essere più efficaci nelle nostre azioni.

È una sfumatura trasversale, dona a tutte, ma richiede una buona dose di coraggio e savoir-faire per essere portata, del resto è un catalizzatore di sguardi.

Photo:  courtesy vogue.com

Alexis Mabille HC 2
Alexis Mabille Haute Couture SS 2018
Chanel.jpg
Chanel haute Couture SS 2018
Dundas.JPG
Dundas Prêt-à-Porter SS 2018
Preen Line.JPG
Preen Line  Prêt-à-Porter SS 2018
Versace.jpg
Versace Prêt-à-Porter SS 2018
Emilio Pucci.JPG
Emilio Pucci Prêt-à-Porter SS 2018
House of Holland.JPG
House of Holland Prêt-à-Porter SS 2018
Alberta Ferretti 2.JPG
Alberta Ferretti Prêt-à-Porter SS 2018
Alexis Mabille HC.jpg
Alexis Mabille Haute Couture SS 2018
Camilla and Marc.JPG
Camilla and Marc Prêt-à-Porter SS 2018
Chloé.JPG
Chloé Prêt-à-Porter SS 2018
Atelier Versace.JPG
Atelier Versace Haute Couture SS 2018
Erika Cavallini.JPG
Erika Cavallini Prêt-à-Porter SS 2018
Gucci.jpg
Gucci Prêt-à-Porter SS 2018
Marchesa.JPG
Marchesa Prêt-à-Porter SS 2018
Preen by Thornton Bregazzi.JPG
Preen by Thornton Bregazzi
Just Cavalli.JPG
Just Cavalli Prêt-à-Porter SS 2018
Mary Katrantzou.JPG
Mary Katrantzou Prêt-à-Porter SS 2018
Annunci

4 Comments

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione /  Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione /  Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione /  Modifica )

Connessione a %s...